Sales Manager North America
Als Sales Manager North America ga je deel uitmaken van de divisie SACO Airport Equipment binnen SMA Group en ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een verkoopnetwerk en uitbreiden van het marktaandeel in Noord-Amerika. SACO Airport Equipment staat wereldwijd bekend als specialist in de ontwikkeling, fabricage en levering van systemen voor de afhandeling en opslag van luchtvracht. Je gaat op strategisch, tactisch en operationeel gebied bijdragen aan de groei van de markt, in lijn met de strategie van SACO.
Je dagelijkse werkzaamheden zullen voornamelijk gericht zijn op het genereren van nieuwe leads en het onderhouden van relaties met bestaande klanten. Gedurende de aanloopperiode is het van groot belang dat je productkennis wordt verrijkt, zodat je een gedegen gesprekspartner wordt voor (potentiële) relaties. Vervolgens zal je regelmatig naar Noord-Amerika reizen voor klantbezoeken, deelname aan beurzen en congressen en het versterken van de zichtbaarheid van SACO in deze regio.
In deze functie is een hoge mate van charisma van belang; je vertegenwoordigt SACO in Noord-Amerika en bent verantwoordelijk voor het presenteren van technische oplossingen die aansluiten bij de behoeften van de klant. Dit doe je onder leiding van de Sales Director en samen met de overige collega’s binnen het SACO team (drie Sales Managers, een Tender Manager, een Calculatie Specialist en twee Sales Support Medewerkers). Samen streven jullie ernaar het marktaandeel in de regio Noord-Amerika te vergroten.
“Als je als pionier graag de Noord-Amerikaanse markt verder wilt verkennen, ondernemend en zelfstandig bent, en je het niet erg vindt om regelmatig naar het buitenland te reizen, dan is dit een baan voor jou.”
OPERATIONS MANAGER
Wat we zoeken in jou
- Hbo werk- en denkniveau richting techniek/commercie (bij voorkeur werktuigbouw)
- Sales ervaring in een vergelijkbare functie. Het opzetten van leads, het uitbouwen van een salesnetwerk en het realiseren van omzet behoort hiertoe
- Werkervaring in een technische omgeving, machinebouw en/of logistiek is een pre
- Ervaring met CRM-systemen
- Beschikt over de basisvaardigheden voor het lezen van technische tekeningen
- Analytisch, probleemoplossend en beschikt over goede onderhandelingsvaardigheden
- Goede beheersing van de Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Bereid om regelmatig naar Noord-Amerika te reizen
- Zelfstandig, ondernemend en gedisciplineerd
Wat we je bieden
40-urige werkweek
27 vakantiedagen en 13 ADV-dagen
Pensioensopbouw bij de PME
Mobiliteit
Aanvullende attenties vanuit de Personeelsvereniging en Directie
Mogelijkheden voor het volgen van aanvullende opleidingen en trainingen
Waar jij impact gaat maken
Je hebt een contractbespreking met een potentiële klant over een groot project met ‘volledig geautomatiseerde’ systemen. Wat doe je?
In deze situatie ben jij het centrale aanspreekpunt en leid je het gesprek. Je zorgt ervoor dat alle technische specificaties van de ‘volledig geautomatiseerde’ systemen duidelijk en transparant gecommuniceerd worden. Dit omvat de bespreking van de financiën, de verwachte planning, de benodigde mankracht en de wijze waarop de service en het onderhoud wordt aangeboden. Het doel is om aan het einde van het gesprek een overeenkomst te bereiken waarin alle vooraf besproken punten zijn opgenomen ter voorbereiding van de ondertekening van het contract.
Werkweek
Sollicitatieproces
Contact
Telefonisch contact voor inplannen kennismaking
Eerste kennismaking
Kennismakingsgesprek met de potentiële leidinggevende/afdelingshoofd en HR
Arbeidsvoorwaardengesprek
Voor het tweede gesprek vragen we je een online Persoonlijkheidstest en Cognitief assessment te maken. Hier wordt er in het tweede gesprek op ingedoken en bespreken we tevens de arbeidsvoorwaarden
Voorstel
Arbeidsvoorwaardenvoorstel